15 octombrie 2012

despre ....sarea in bucate



  - cum ma iubesti...?
  - ...ca sarea in bucate ....suna raspunsul povestii din copilarie .

..mda  folosita cu moderatie sarea da gust si alaturi de piper este cel mai folosit condiment. azi daca incerci sa cauti sare   gasesti sare din himalaya afumata desigur ,gasesti sare japoneza ..si de fapt gasesti ce nici nu stiai ca exista in domeniul ..sare .
 numai sarea pentru care romania era renumita nu o mai gasesti nicaieri,sarea grunjoasa din ocnele de sare ...nu o mai gasesti nicaieri .!

2 comentarii:

fotomaniacu spunea...

Asta arata ca tzara s-a dizolvat si d-aia nu mai e sare, ca s-a dizolvat. mai tii minte expunerea si propunerile pentur Salrom? Ce vremuri... mde. Asta e. Eram destul de naivi ca sa credem ca se poate pe bune.

chrisoprea spunea...

Salut Feri!

M-am lovit de aceeasi problema cand am vrut sa cumpar sare grunjoasa (pentru muraturi sau macaze de tramvai) - fara iod. Am cautat si am descoperit ca indiferent daca este fina sau grunjoasa, de mare sau de salina, la pliculete, borcanele sau saci, toata sarea comercializata in Romania este iodata.

Iodarea sarii nu este un fenomen natural, dar am inteles ca ii confera un termen de garantie, termen care la sarea ne-iodata este nelimitat.

Acum ca stiu explicatia sunt mai fericit ca niciodata, dar fara sarea pe care mi-o doream.

Mi-am propus o excursie la una din salinele noastre de la care sper ca voi putea achizitona unul, doi bulgari de sare naturala.

Asta este!