16 august 2011

marti ...rugina din noi


..cind saligny a cistigat licitatia ( printre altii participase si ing eifel ) ...viitorului  pod care va  lega dobrogea de regat ...nu s-a gindit niciodata ca natiunea recunoscatoare v-a uita sa-l apere de rugina si sa-l vopseasca de cite ori rugina ....apare .!
..astazi cind traversezi bratul borcea la pas cu masina nu poti sa nu vezi starea deplorabila a podurilor ..si feroviar si rutier si pietonal ...totu-i o rugina omniprezenta ...! ruginim ...!

6 comentarii:

Madalina Dascalu spunea...

pfuuu.. mai trebuia si vopsit..??!!
n-am stiut..
ce i-o fi trebuit sa rugineasca, nu stiu..

Catalin spunea...

Boier Feri...
ia fii o idee atent:
Saligny a fost secretarul celor două comisii care au analizat Caietele de sarcini ale firmelor occidentale care ar fi vrut să câştige concursurile pentru realizarea Podului de la Cernavodă. Toate proiectele au fost respinse din cauză că nu au respectat cerinţele din Caietele de sarcini - analizele s-au făcut pe un vapor care naviga pe Dunăre.
Ulterior, prin Decret Regal, Saligny a fost desemnat să realizeze proiectul podului.
Podul a fost la 14 septembrie 1895, la data inaugurării, cel mai lung din Europa şi al doilea din lume, însă a fost primul pod din lume care s-a realizat din oţel moale.
Şi acum, ca să te întărât: nici nu ştii cât de frumos poate fi un răsărit de soare, văzut de pe un vapor care staţionează înainte de vechiul pod de la Cernavodă...

Dreamer spunea...

Nici noi nu am respectat cerinta intretinerii unui pod...aceea de a-l curata de rugina. Si asta demonstreaza cam ce stim noi sa facem dupa...ce cladim ceva, si anume: sa distrugem sau sa lasam sa se distruga singur!
Oameni responsabili!

mnm spunea...

1. Otelul moale... era fier pudlat asamblat prin nituire.
2. Initial a fost garantat 30 de ani de la data contructiei (similar cu Turnul Eiffel).
3. La vreme de restrishte (de razboi de ex.) sa nu intretii o structura (lucrare de arta inginereasca) anticoroziv cu grund (miniu de plumb) si eventual vopsea... se numeste SABOTAJ si vinovatii sunt tratati extrem de scurt cu cal. 7,62 mm sau alte calibre din dotarea statului administrator.
4. Piata de fier vechi in Portul Constanta este in crestere si o afacere de succes. Daca cineva s-a gandit la fierul vechi continut de Podul Fetesti Cernavoda si are succes... sunt o gashca de zbanghii ce au nevoie de tratament sub paza militarizata.

Catalin spunea...

Apropos de război: 1916, bulgarii au intrat în Dobrogea, iar armata română s-a retras. Un general român l-a rugat pe Saligny să-i spună unde să dinamiteze podul pentru a-i încetini pe bulgari.
Replica fost: podul a fost proiectat pentru a nu fi aruncat în aer!
Deşi armata română l-a minat, podul a rămas în picioare. Au reuşit în schimb să rupă în două podul de peste braţul Borcea, reparat apoi de germani - au dezasamblat o grindă şi au trimis-o îm Germania pentru a se reface fidel părţile distruse.

Costea spunea...

Rugina o să ne mănânce pe toţi mai devreme sau mai târziu...