7 iulie 2010

despre ce citim in presa romineasca


S-au furat lopeţile voluntarilor"
La Galaţi, în jur de o sută de voluntari, inclusiv femei, copii de 10 ani, un preot şi enoriaşi umplu de zor saci şi-i stivuiesc pe dig cot la cot cu militarii. Pe înserat, soldaţii dau alarma: „Toţi voluntarii, opriţi lucrul, vă rugăm! Au început oamenii să fure lopeţile şi sunt luate pe semnătură. I-am văzut pe unii plecând cu vrafuri de saci goi şi cu lopeţile pe stradă şi nu am chef să le plătesc eu din banii mei. Păi ce, îmi opreşte mie banul că am venit să vă ajut să nu vă intre apa-n casă? Şi-aşa mi-a luat statul 25% din ei". Voluntarii au început să protesteze că nu vor să plece până ce digul nu-i ridicat, îmbunându-i pe soldaţi: „Vi le dau înapoi, dar trebuie să le numărăm".

ps este prima oara de cind am acest blog ca nu postez si o imagine ...! nu mai pot ....am orbit de cita prostie ne ineaca 
ps bis fragmentul este luat din acest articol  http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/reportaj/filosofie-de-potential-sinistrat-tara-arde-si-noi-dam-la-peste-192897.html

4 comentarii:

Catalin spunea...

15 RON este o amărâtă de lopată...
Dacă nici bani de lopeţi nu mai au unii...

Octavian-Andrei Brezean spunea...

la o asemenea actiune trebuie sa participe toti locuitorii orasului care pot da o mana de ajutor. fie ca sunt cei care stau inspre faleza sau in partea ailalalta a orasului. dar mentalitatea e cu totul alta

mai ales daca muncesc altzii pentru noi. e bun asa :|

fotomaniacu spunea...

Problema e de la modele: n-au modele. Modelu` vremii e bashtanu cu mertzan, cu lantz de aur cit sharpele boa de gros, sau curva cu picioare in paranteza care se miorlaie pe la viva, cosmopolitan, rai da buni si la duminica romilor de la DD; religia a devenit o comedie, scoala o tragedie, morala o poveste aiuritoare, asta e rezultatul.
mai am un amic bun care spunea ca neamul incet incet s-a termenat... e o teorie...

Marcel Eremia spunea...

Eu o văd tot ca o problemă de organizare, în principiu haotică, aşa cum suntem obişnuiţi, de fapt. În ultimul moment, ca să dea bine la populaţie, autorităţile "rezolvă" astfel de situaţii pompieristic, fără discernământ şi fără organizare minuţioasă a tuturor celor implicate. Pe conştiinţa oamenilor nu ne mai putem baza pentru că ea a fost distrusă minuţios în ultimii zeci de ani şi înlocuită de frustrare şi disperare. E mult de lucru în aceste condiţii pentru a mobiliza voluntari la astfel de acţiuni. Iar mobilizarea eficientă se face numai din partea unor persoane cu ţinută morală impecabilă, specie foarte rar întâlnită printre autorităţi.

Îmi aduc aminte de zilele revoluţiei, când în piaţa Victoriei din Timişoara, printre demonstranţi, şi-au făcut apariţia nişte maşini de pâine din care urma să se împartă franzelele abia aduse din fabrică. La un moment dat, cineva din maşină (având intenţii bune totuşi) a început să arunce şi mai departe de maşină, ca să ajungă şi la aceştia. În acel moment s-a creat un haos de nedescris, iar din solidaritatea oamenilor dinaintea apariţiei maşinilor s-a ales praful, pentru că "aruncătorul" de hrană n-avea nici cele mai elementare noţiuni de psihologie a mulţimilor. Mai un pic şi lumea începea să se bată pentru ceva de care se lipsea oricum, neavând nevoie în acel moment.
Cu alte cuvinte nu aş blama populaţia pentru lipsa de motivaţie şi de spirit civic nedezvoltat. Acestea se clădesc cu greu, şi numai într-o societate corectă, în care autorităţile o ţinută morală ridicată, situaţie care este la noi foarte departe de ceea ce ar trebui să fie.